Lately nie..aku asyik cite tentang aku jer kan..lupa lak nak cite tentang 2 anak dara ku ini. Aku mula citekan ttg kakak nyer dulu ek...
Trisyia
Uhhhhhhh..mcm-mcm aku nak cite pasal Trisyia nie. Trisyia sekarang dah hampir nak masuk umur 3 tahun. Sekarang umur dia 2thn 8 bulan. Trisyia sekarang bercakap dah mcm org besar...dialect plak dah mcm org indon plak..camna tu. Nie semua gara-gara dia byk bersama maid aku lah kan..Kadang-kadang aku naik gelak dgn dia. Makin nakal pun ada..makin rajin pun ada. Dah pandai buli adik dia...tu yang aku cukup tak gemar. Hari-hari mesti kena marah dgn aku..sbb hari-hari suka buli adik dia. Selera makan dia sekarang dah bertambah..tak mcm dulu memilih kalau makan. Sekarang siap demand lagi kat aku suruh masak apa...ikut selera apa yang dia nak makan. Aku pun ikut jerlah kan..sbb seronok tgk dia dah tak memilih makanan. Imagine dlm tempoh 6 months berat badan dia boleh naik 2kg sekarang. nak di bezakan dgn dulu satu bulan pun tak pasti naik tau..Alhamdullilah!!!! Sekarang nie aku tengah toilet train kan dia. Salah satu dlm list azam 2009 aku yerlah nak totally free diapers kan dia before year end. Sekrang malam hari dgn masa gie outing jer pakai pampers..siang hari tidak tp still kadang-kadang tu bolos...hehehehehe..:) Photo Trisyia nie aku shoot 2 hari lepas... sbb maid aku baru potong rambut dia..:)
Sara
Sara bulan nie usia dah pun 8 bulan. Sara makin lasak..mcm-mcm kerja dia nak buat. Sara dah pandai duduk sendiri dan berdiri. Merangkak jangan ckp lah kan...dah laju jer.Sekrang tgh cuba mengerakkan kaki dia ke kiri dan kanan. Sara nie cembeng skit...manja. Tak boleh di tinggalkan dia bersendiri..nak main pun kena teman.Nak kena berkepit jer. Nasib baik aku ada maid..kalau tak camna lah rupa aku ..mana nak masak lg..nak berkemas lagi kan. Sara sekarang dah ada 8 batang gigi. Sekarang selera makan Sara pun kurang. Cukup susah nak bg dia makan mungkin sbb nak ringan kan badan buat kerja dan masih nak tumbuh gigi lg. Tiap-tiap bulan seawal 5 bulan mesti ada jer gigi dia naik..:). Sara dah pandai tegur org..dah pandai ajak berborak..dlm bahasa baby lah kan. Yang paling best dah pandai panggil aku Mama..:). Sara nie pun kuat jealous gak. Kalau nampak aku bermesra dgn kakak dia..dia pun sibuk lah dtg nak mengendeng kat aku...minta dukung..hehehehe. Nak join samalah kan.
Wednesday, January 7, 2009
Latest photo of Trisyia and Sara
Posted by eMMa@iKKa at 9:46 AM
Labels: Kakak dan adik
Subscribe to:
Post Comments (Atom)





12 comments:
dah besar dah Trisyia and Sara..comel la rambut baru dia tu..nampak terserlah chubby dia :D
dh besar kan ana2 kita? ticha pun dh terer demand nk mkn apa.
aku tgk sara makin chubby... gerammnyaaaa...
wah best dengar perkembangan anak2.. si kakak tu dah besar dan pandai demand nak makan apa.. tapi bagus la sebab dia pemakan.. jangan jadi macam farhan, tak nak makan dan susah nak makan.. leceh sebab tak tau nak bagi dia makan apa..
cute la rambut baru trisya.. mujur maid ikka potong elok, kalau tak, mesti geramkan.. mimi pun sama kalau boleh emily pun nak free diapers sebelum hujung tahun.. tapi dia blom boleh cakap lagi..
wah cepat gak gigi sara tumbuh ek.. kejap dah 8 batang.. ada anak kawan mimi tu, dah setahun baru tumbuh sebatang..
agaknya si sara ni memang jenis yang cepat kot.. ialah gigi pun dah banyak, dah berdiri lak tu, agaknya 9 bulan dah berjalan kot :0
Dah besarlah tisya dan sara nie....wah! tisya dah macam2 ek peel dia....
Sara lak makin tembam lah iza tgk...suka tgk yg dia tocang rambut tu...so cute.
geram tgk sarah....chubby betolll!!!ticha pandai ckp indon yerk....
wahhh kakak dah kuat makan yer...mmg nampak dia dah chubby ckit la ikka... bagus la. Kita ni x kisah penat masak asal anak ngan somi berselera nak makan kan?....
Ala..la..la tomeynyer SARA ngan rambut tocet dua tu...hihi
bes kan biler tgk anak2 mmbesar.. tp sometimes rindu sgt kat bau baby kan.. cam echa skang..bau air liur masham jer..hehehhe..
ok ler kalo tisya senang nk mkn..kalo dpt anak yg memilih mkn..letey dibuatnya..mula la nk hangin jer..itu daku ler kan...
ooo dah potong rambut yeak...takpe2 yg penting still boleh diikat n difesyen2kan oleh maid ikka yg kreatif tuh....rajin die dok gentel rambut budak2 ni kan......untung dpt maid rajin.....
alahai sara...so cute...suke lieya tgk pic sengih die tu....tapi nampak die plak yg makin tembam ikka....geram lieya tgk!!!
dah besar2 anak dara ni yer...
seronokkan tgok perkembangan diorg tiap2 hari....
sara tu geramlah semakin bambam..
bam2nyer sara ni.geram tul...kakak tcha pun dah makin tembam..
dah besar dah dua2nya..syokkan.. sama la azam aku pun nak free diapers kt maryam..skrg siang2 mmg x pakai..mlm jek..n klu p jln tu tentula pakai..hehehe cutenya sara...geram pipi dia...
ikka sara nmpk mcm baby dh 1yr la plak..dh la rambut lebat siap ble ikat tuh..pastu tembun plak tuh..mesti dia suka makan kan n susu kan..
baguslah trisya suka makan mama masak,.rs puas kan kalo kita masak utk anak2 & hubby..kanda pun dh pandai demamnd nak mkn apa..nasiblah bapak n anak sama paberet..suka mee/mihun..kalo x leceh nak kena masak dua benda..hehe
Post a Comment