CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 6, 2009

Tagged by Madam Masniza

Here are the rules* -
List these rules on your blog. -
Share 7 facts about yourself on your blog.
Tell 6 unspectacular quirks of yours.
Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs.
Link the person who tagged you.

7 Facts about me....
1. Nama penuh ku Nur Emma Kartika. Ada org panggil aku Emma. Ada org panggil aku Ikka and ada org panggil aku Kak 'M' tp Kak 'M' nie popular masa kat Uni jer...:)
2. Aku ada 2 org anak pompuan yang cukup aktif.
3. Aku berkahwin pd usia aku 25 tahun.
4.
Aku anak tunggal pd mama dan ayah aku. Tp aku ada adik tiri pompuan seorang.
5. Aku ada bapa tiri dan mak tiri.
6. Aku seorg yang cepat melenting, cepat stress tp penyayang dan pemurah..Cheeewahhh!.
7. Aku suka bulan December..:)

6 unspectacular quirks about me:
1. Aku cukup suka memasak...tp tak suka baking.
2. Aku cukup tak suka tengok rumah bersepah atau berabuk..aku pasti akan terus mengemas.
3. Aku cukup pantang kalau dengar hubby membebel. Kalau hubby mula membebel aku akan pergi jauh sbb bg aku kalau kaum lelaki membebel lagi pedih telinga kalau dgr. Tapi kalau sendiri buat salah dengar jer lah kan. Kalau melawan kan derhaka pada suami lak kan..
4. Aku memang cukup tak suka kalau org bangun tido lewat..Matahari dah tegak atas kepala tak bangun lagi..memang akan ku kasi gegar!!!!
5. Aku merupakan seorang yang kena ambil breakfast...kalau tak aku akan sakit kepala. Minum milo panas dulu pun jadi.
6. Tak pernah ada kredit card sendiri sejak bekerja sbb takut berhutang and overspending. If nak sesuatu aku akan kumpul duit dr awal. Masa belajar dulu adalah itu pun supplementary card dr parentss..hehehehe.

7 people to be tagged:
a. Kak Iena
b. Mimi (mama f&e)
c. Sham
d. Wanie
e. Aza
f. Ila
g. Iza

Link the person who tagged you:
Niza (mama kanda & balqis)



7 comments:

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

ooo kiranya ikka ni ada 2 mak dan 2 bapa ler yer.. meriah jugak keluarga ikka kan..

ok nanti mimi buat.. mimi pun kena tag yang sama dari niza ni..

wanie said...

hmm...nanti wanie buat homework ni ye...

Hirda Ibrahim said...

part x suka umah bersepah tu samaaa...

aku pun kena tagged dgn niza, x buat2 lagi ni...heheh

As@Aza said...

ooo..ikka anak tunggal yeerr??? but ader juga sedara tiri kaann??? tak ramai adik beradiklah kiranya...macam azalah...kami just 3 beradik jeerr...tak biasa ramai2...bila dgn family hubby havoc jugaklah coz dia ada 8 beradik...kdg2 tu rimas gak...kita dah biasa duduk sunyi sepi kaann...tapi..kadang2 tu best jugak..meriah rumah :)

aku kener tag?? hehehe...ook..tgklah..malam ni keerr aza buat eekk... :)

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

ader homework lah..nanti kak iena buat yer..
Kak iena pun tak suker dengar hubby berleter..panas jer telinga..keh..keh..

Ciklinn said...

hhheheheh mmg kutau awak suka bulan dis..... hihiihih

owh nam apenuh yer emma @ ikka....

tak suak umah sepah? samalah haku punn...

Sham Ummi Echa said...

yer..yer..sya kenal ngan papa awk tu..very nice man..untung dpt papa sporting cam2..

rasanya prangai emma ni lbh kurang ngan prangai sham ler..hehehhe

emma org kedua yg tag daku pasal nih..tp daku x buat gak lagi..tggu yer...