Rasanya dah lama aku tak update cite pasal anak-anak aku. Hari nie aku nak cite pasal budak nakal seorang nie bernama Batrisyia..;)Tak sangka anak dara ku yang sulung ini bakal menyambut usia yang ke-3 tahun bulan depan. Tahun depan InsyaAllah aku nak masukkan dia ke Kindergarten. Trisyia pun dah request nak ke school. Menjelang Trisyia countdown usia ke-3 tahun nie...
Batrisyia dah
1. Pandai bercakap..dah tak ada pelat baby. Bercakap dah mengalahkan orang tua..;)
2. Menghafal ABC sampai...Z. Cuma tak pandai menulis jer lagi
3. Menghafal 123 in english version sampai 20. Cuma menulis jer blum pandai lagi.
4. Menghafal alif, ba, ta sampai habis..;). Cuma belum kenal huruf lagi
5. Pandai menyanyi. Tak kiralah..lagu kanak-kanak ke atau lagu org-org tua in english or BM
6. Banyak bersoal??? Apa itu? Utk apa tu? Kenapa? Aku plak yang jenuh nak menjawab...tp
aku tak jemu melayan dia.
7. Pandai merajuk. Kalau aku berjanji dgn dia tp lupa nak tepati.
8. Pandai request sesuatu..
9. Mendengar kata..tahu apa yang boleh dan tak boleh, good or bad.
10. Pandai mengadu dan bercerita. Setiap kali aku balik keje dia akan report apa maid aku dan adik dia buat..;) Boleh jadi spy aku nie..hehehehe
11.Pandai mengelat. Kalau mood dia tak baik..she will answers us back..:p
12. Pandai mandi sendiri. Nak membuang air..dah pandai ke toilet sendiri. But aku still monitor.
13. Pandai ambil air sendiri dan makanan sendiri. Ada unsur-unsur boleh berdikari.
14. Pandai on TV dan dvd sendiri. Pendek cerita dah tahu nak tengok cite apa. Channel cartoon kat astro tu dia dah boleh hafal. Panjang cerita ..aku yang bosan. tak leh nengok Tv.
15. Pandai bercakap dlm telefon. Menelefon ayahnya dan aku....mengomel itu dan ini.
Satu jer lagi pe'el dia yang aku geram.Bila aku nak shoot photo dia je..dia dah pandai buat memek muka yang nakal dan mengada-ngada...Dah susah nak suruh dia senyum. Contoh seperti di bwh..





11 comments:
Da besar la anak daramu Ikka...perangai pun da matang and pandai berdikari..
Yang paling best tu pandai bercakap (takde pelat baby dah)..Trisyia mmg advance..
trisya dh x pelat ke ikka?
bagusnya.. tapi tu la kan, bila anak2 dh besar, rindu pulak time derang kecik2.
aku paling suka jawapan cam HAGEMARU tu. LOL.. best gak citer hagemaru tu. aku pun layan gak. keh keh...
leleleelelelel sweet tgk pic die buat memek muke tu...ko geram marah sebab die tak senyum depan kamerakan, aku plak geram sebab comel sangat, lagi2 pic yg last tu he he hehe notty2 comel!!
eh ikka besar betul baldi kat umah ko, sampai trisyia boleh masuk satu badang haaaa.....sweet laa pic tu...tergelak aku tengok hah...
wah nak besdei die yeak....hmmmm dah plan ke nak buat bash he he he
dah makin bambam trisyia nih... geram untie tgk.. dah nak masuk 3 yrs ya.. sama la cam adriana... nak g skull.. hmm ingat next year nak masukkan dia skolah...
dah byk progress anak dara ko ikka.. suka aku... adriana lak x suka tgk hagemaru tuh.. katanyer kartun ntah aper²... leh gitew...
dah besarkan dah anak dara ni... pandai sungguh senyum2 posing2 amik gambar....
aliff kan dah 6 thn duk pelat yg kuat.... tak tau napa... ada petua tak nak ilangkan pelat tu...
tahun depan dah nak sekolah kan yerk... anak linn aisy duk nangis lagi kalu suh gi sek..gayanya 5 thn nantilah hantar skull.....
bijaaaakkk...bijaaaakkk trisyia yeeerrr ;) budak nakal tapi bijaaakk...hahahaha sukeerr sgt dgn jawapan yang nakaaaall sangat tuuu ;)....
bestnyeerrr trisyia dah pandai ke toilet sendiri....afiq pulak still kener tanya....tak fully free diapers lagi...alahaaaiii cam mana aku nak ngajar niiii :(
amboi pandai nye brposing.mcm2 gaya ada.asal berendam dlm baldi tu.nti xleh kuar br tau.hehehe
ooo tisya nak msk 3 tahun dh ek...dh besar dah dia...progress tisya pun makin byk...
sekejap jerk Trisyia nak masuk 3 tahun.....perkembangan pun dah byk....ckp x pelat lg yerk....
lain btol tgk trisya versi montel hehehhe lawak btol sipa leh jawab nakal cam hagemaru!!! nak guling2 aku baca ayat dia ekekekke
Happy becoming bday...hehehhe
da bsr anak ko yer.. aku kagum la trisyia pndai baca a-z, alif ba ta sumer... echa x reti la.. jenuh aku ajar..dia xmo ikut.. echa pon da sibuk ckp nk g skolah.. aku x tau ler nk skolah kan dia ker x nx year.. sbb echa kan lahir ujung tahun...kalo msk skolah nx year..cam kecik jer lg aku rasa..
Post a Comment