CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 29, 2009

Qaisara countdown to number 1!


Minggu lepas aku dah menceritakan tentang kakaknya..sekarang haruslah aku menceritakan tentang adiknya. Telah ditakdirkan anak dara ku yang bongsu ini pun dilahirkan pada bulan yang sama dengan kakaknya iaitu bulan May juga ...mereka cuma beza tarikh dan tahun sahaja. Sara bakal menyambut usia yang ke-1 tahun. Dalam tempoh countdown nie

Sara........

1. Dah pandai berjalan..tapi masih terumbang-ambing, belum stabil. Adalah dlm 4-5 langkah.
2. Dah pandai goyangkan badan..pantang dengar lagu rancak mulalah kaki nya berjoget...hehehe
3. Dah pandai berebut dgn kakaknya...Tak mau mengalah juga..tp at the end dia juga yang kalah. Sampai tarik-tarik rambut tau..
4. Dah pandai makan pelbagai jenis makanan..apa yang aku makan..Sara pun menganga jer
5. Mulut dah bising...banyak mengomel itu dan ini dalam bahasa baby lah kan
6. Dah pandai bermain dgn kakaknya..kalau kakaknya rajin melayanlah..ikut mood..:)
7. Dah pandai merajuk/kememe...bila aku ckp dlm nada yang tinggi..marah..mula tunduk dan menangis.
8. Dah pandai tidur sendiri....Bila malam Sara akan minta tido di katilnya sambil guling sana sini...aku bacakan ayat kursi..ayat 3 kul..dan dia pun tido dengan sendiri sehingga pagi. Tak macam dulu nak di dukung. Bangun pun awal..mcm aku pukul 6pg..:)
9. Tak mudah mesra dengan orang asing....Sara mengambil masa yang agak lama utk bermesra dgn org. Kalau 1st time jumpa org ..jgn tegur dia..Dia akan meraung. ..Sifat nya sejak kecil hingga sekrang.
10. Bila minum susu..Sara tak suka di tegur..kalau tegur dia akan marah..nak ada feel lah tu..privacy is needed hehehe pelik sungguh.
11. Dah pandai memberontak juga..mengamuk kalau ada jer yang tak kena dgn apa yang dia mahu..Ohhh ini yang aku tak tahan nie..

Secara kesimpulannya..apa yang aku dpt katakan anak dara ku yang bongsu ini.Sara merupakan seorang anak yang manja. Mungkin dia tahu yang dia anak bongsu buat masa nie.Tingkah lakunya pun agak aggressive mcm kakaknya tp hati nya lembut. Kakaknya aggressive tp hatinya keras. Sara manja dengan aku...tak mcm kakaknya yang manja dengan ayahnya. Sara anak mak lah katakan..hehehehehehe..Looking forward for her 1st Birthday Bash soon..:)

15 comments:

Mimi said...

Ikka..muka Sara mmg iras Trisyia masa dia baya2 ni kan..senyuman sweet tu yg paling mahai tu..

Semoga Sara membesar dgn jayanya and jadi anak yg solehah..ameen..

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

muka sara saling tak tumpah masa trisya kecik2.. comel jerk..

jangan lupa jemput kak mimi tau.. tapi nak bgi tau awal2. hujung minggu ni dan minggu depan kak mimi tak de.. minggu ke 3 insyallah kak mimi ada..

kiranya nak buat double bash la ni yerk.. bestkan anak lahir sama bulan, senang dan jimat.. hehehe

attyfir said...

dua beradik nie pun tgh countdown ye..sama ler ngn untie..hhwehhwee

Puan Iza said...

sara dh nak setahun yea....makin tembam tgk sara nie...hehehe kelakar sara nie nak privacy ek masa minum susu, tak leh org tegur tu....kan main lagi dia yea...hehehe

ooo ni nak wat duoble celebration lah nie yea...jimat bajet lah kan...

wanie said...

ye la ikka..muka sara iras trisya kecik2..comel...

dua beradik ni lahir bulan yg sama ye..senang nak buat birthday party kan

☆ lieya latif ☆ said...

eh eh ikka, lieya yg dah lame tak tgk sara ke atau mmg sara dah lain hik hik hik....siyes, cute sangat!! betul kate kak mimi, saling tak tumpah cam trisyia mase kecik2....dah adik ngan kakak kan, mesti le same he hehe.....

ye!! setuju ngan ko pasal sara takleh ditegur kalo pes time barujumpe, mase kat umah hirda, lieya tegur die...meraung abis....terkejut aku he he he....okey laa camtu, kakak sangat2 peramah n tak takut org, tapi adik plak takut2....

psst....wat bash tak?...

Anonymous said...

Ikka... x sangka anak daramu si kecik dah nak masuk 1 thn....
sekejap jerkan.... masa berlalu... Sara... perkembangan dia bagus arrr....
senang kan.. cam kami sorang awal thn sorang nak ujung thn...huhuhu... ikka ko bleh la buat double celebration... hehehehe

Sham Ummi Echa said...

ni kira double celebration la ek.. sng jer kan..kalo anak lahir sama bulan..

x lama lg msti sara da dpt jalan.. rsanya sblm bash dia sara da dpt jalan nih..

Anonymous said...

tak lamer nak dapat cucu larr teww.. ammvoiiii.. salam hari pekerja esokkk

Lee said...

She's really gorgeous. Very cute. Love her smile.
Best regards, Lee.

Hirda Ibrahim said...

a ahh la ikka.
pic the last 2 tu aku ingat trisya.

part time minum susu tu jgn tegur aku suka.... PLS DO NOT DISTURB..heheh cute!!

mrs khairul said...

happy becoming birthday qaisara..lama auntie x tgk dh beso rupanya dia..gambo dlm stroller tuh menampak kan dia tersgtlah BULAT..dgn rambut yg sungguh LEBAT tuh,,comelnya..

eija28 said...

Sara nak masuk 1 tahun dah yerk...moga membesar lg bagai johan...suke tgk rambut Sara yg sama design mcm Iman...hehehe

Jue ~ mama DnD said...

sekojap jerkan ikkan dah menganjak setahun.. semoga sara menjadi anak yg baik, bijak & soleheh... raut wajah dia mmg pohotocpy cam trisyia..sebijik tul...pipin pun leh tahan bam bam..

Butik Remaja & Wanita said...

wah dah satu tahun je ye pejam celik dah besar rupanya msti tak puas tengok sara merangkak dan belajar berjalankan...memori tu semua msti akan tersimpan dlm ingatan sampai bila2 kan...doa-doakanlah moga nurul akan dikurniakan rezeki dapat baby k aminnnnn...