This year ofis aku buat family day di Damai Laut, Swiss Garden Resort,Lumut. Mcm biasa juga selama 3hari 2 mlm. Yang beza nyer kali nie kami pergi ber-5 dgn Sara n my maid ...dulu ber-3 jer. Kami bertolak ke Lumut around 2.00ptg sampai Swiss Garden around 6.00ptg dlm 4 jam perjalanan. Kami ikut jalan lama ke Lumut instead of highway..konon-konon nak tgk scenery kampung tp apa yang nampak cuma hujan..:).Cuaca yang tak mengizinkan.
Let see what activities we did on the day we reached Damai Laut...
Bila dah check in ..biasalah kami dah kepenatan we had a short nap and prepare utk karaoke dinner utk mlm tu. Masa dinner just aku , hubby n Trisyia jer yang turun. Aku tak bawa Sara sbb aku tahu Sara mesti grumpy nanti dgn keadaan yang bising gitu. Macam last year juga aku n hubby mesti participate dlm karaoke competition..tp kali nie aku masuk competition Jgn lupa Lirik and hubby aku masuk karoeke duet. Memandangkan aku n hubby group yang berbeza tak dpt lah aku berduet dgn dia..:) Sampai jer pintu dinner ballroom..aku di arah utk teka berat hamper
Bila dah check in ..biasalah kami dah kepenatan we had a short nap and prepare utk karaoke dinner utk mlm tu. Masa dinner just aku , hubby n Trisyia jer yang turun. Aku tak bawa Sara sbb aku tahu Sara mesti grumpy nanti dgn keadaan yang bising gitu. Macam last year juga aku n hubby mesti participate dlm karaoke competition..tp kali nie aku masuk competition Jgn lupa Lirik and hubby aku masuk karoeke duet. Memandangkan aku n hubby group yang berbeza tak dpt lah aku berduet dgn dia..:) Sampai jer pintu dinner ballroom..aku di arah utk teka berat hamper
aku tgh teka berat hamper nie...(tekaan aku salah..)Masa aku sampai ballroom ramai lagi staff yang tak sampai. Sempat lah aku berlegar-legar dlm ballroom nie jumpa member semua. Shoot photos. Aku duduk semeja dgn my close mate Athia & Co..Kami 2 family jer satu meja...itu meja kami yang punya...hehehehe.Bukan apa..kalau anak meragam ker..buat bising ker..tumpahkan makan ker..tak ada lah malu kan..
Biasalah kan..siapa yang dah kenal anak aku Trisyia..kalau dia dah jumpa kengkawan dia mana nak hiraukan mama dan ayah dia..Nak ajak makan pun tak nak..sanggup tahan lapar. Nak shoot photo ber-3 pun tak dpt mlm tu..dia punya lah sibuk bermain dgn kengkawan..Jadi kami shoot ber-2 jer lah
Aku n hubbyDinner mlm tu..kami ada entertainer..iaitu Sathiya (pi mai pi mai tang tu) and dr cecupak..aku pun tak pasti siapa nama dia..Aku n hubby berpk dlm ramai-ramai pelawak kenapa office aku ambil mereka ber-2 nie..pelik sungguh!!! Tp apa-apa pun okay lah mereka dgn lawak jenaka mereka. Fun n ketawa juga lah aku n hubby...:). Kengkawan nak tahu Sathiya nie siap bawa bini dia utk entertain kami..wife dia nie Philipino...dgr cite nie wife dia yang ke-3...I don't know yang Indian boleh berpoligami..pelik sungguh! Wife dia have a very nice soparno voice..:)
Sepertimana yang aku kata kan td..aku n hubby participate pada mlm tu.. Mlm tu di mulakan dgn competition Jgn lupa Lirik..Bila tiba giliran aku..Aku kena nyanyi n teka lirik lagu Sinaran dr Sheila Majid..Bedal aje da... Apa-apa pun aku ada talian hayat...tanya member sekumpulan dan tekaan objectif a.b.c. Aku tak dpt teka..:( Aku ambil pilihan objektif..sbb my life saver pun geleng kepala tak tahu..:(
Masa nie tgh dok pk apa lirik yang kena teka nie..
Masa nie dah buat keputusan muktamad n kita kunci lirik ini..!!!At the end kengkawan aku dpt saguhati jer...sbb kumpulan lain yang menang..:(. tp tak mengapa aku had fun.

Bila tiba giliran hubby aku menyanyi pulak..dia kena berduet dgn seorg office mate aku kak farah. Mereka mendendangkan lagu nyanyian dr Beory Marantika dgn Sharifah Aini lagu Seiring dan Sejalan..:)..Rasa gamat ball room pada mlm tu..ada yang pewwittt ada yang perli-perli aku...rasa kalau ada video cam..nak rakam ajer...:)


Nasib baik hubby aku sporting..cayaaalah abg dia okay ajer. Hubby aku n partner pun dpt hadiah saguhati jer dlm competition duet karoeke nie..
Setelah semua competition dah tamat...ada adegan kanak-kanak menari atas stage. Aku ajak lah Trisyia naik stage menari dgn kengkawan..tp dia tak nak..mula-mula dia dah naik atas tangga stage tp tiba-tiba dia undur balik. Padahal dialah queen menari..bergolek ..berlari..semua bagailah kat bwh stage. Aku pun tanya dia kenapa Trisyia tak nak naik dgn kawan-kawan atas stage...You all tahu apa dia jawab..tak nak lah mama..Trisyia takut..ada India. Aku ngan hubby punya lah bantai gelak..rupa-rupa nyer dia takut pada Sathiya..hehehehe..:)
Ini jer kanak-kanak yang naik stage..Ramai yang pemalu dan takut..termasuk anak aku
Setelah semua competition dah tamat...ada adegan kanak-kanak menari atas stage. Aku ajak lah Trisyia naik stage menari dgn kengkawan..tp dia tak nak..mula-mula dia dah naik atas tangga stage tp tiba-tiba dia undur balik. Padahal dialah queen menari..bergolek ..berlari..semua bagailah kat bwh stage. Aku pun tanya dia kenapa Trisyia tak nak naik dgn kawan-kawan atas stage...You all tahu apa dia jawab..tak nak lah mama..Trisyia takut..ada India. Aku ngan hubby punya lah bantai gelak..rupa-rupa nyer dia takut pada Sathiya..hehehehe..:)
Ini jer kanak-kanak yang naik stage..Ramai yang pemalu dan takut..termasuk anak akuSekian lah aktiviti kami pada mlm pertama di Damai Laut. Kami balik bilik adalah around 11.30mlm. Tengok-tengok Sara pun dah tido. Sampai bilik jer..bersihkan diri salin baju tido...Trisyia apa lagi siap lapkan badan mintak susu terus tido....Kami pun terus tido coz keesokan hari nyer adalah hari yang penuh dgn aktiviti.Kami ada telematch..nak berentap.!!!!








6 comments:
bestnyer family day buat kt lumut..jauh tuu..
ikka and ur husband sporting abih la masuk karaoke and jgn lupa lirik versi MPOC :P
kalo aku sure malu2 kucing gitu...hihi
beshnya nampak meriah ngan acara2 yg menarik..klu daku la yg kena.. mati keras kt situ.. malu ..keh keh keh.. trisya melawa ngan rambut dia.. cute jek.. beshnya korang dua2 sporting..
bestnya company ko ada buat family day. company aku x denyaaaa...
ikka, hg dpt lagu sinaran? oh bestnya.. aku hafal semua lirik lagu sheila majid. kalu aku group ko, kompem kita menang...hehehe
hardy pun takut kat india. tapi yg kulit gelap saja.. eksyen sungguh. hardy kalu nampak, muka takut2 sebut "mama, antuuuuu". mana dia belajaq hantu kaler itam pun ntah...LOL
waaahh...samalah kita berfamily day weekend hari tu :D....best keerr swiss garden, lumut tuu??? bolehlah kitorang pulak ke sana utk next family day :D
wow meriah....mcm2 aktiviti ade.....lieya kalo bab2 karaoke ni mmg failed...tak berani wooo dah le tak reti nyanyi...kang tak pasal2 ujan ribut plak kang he he hehe he
meriah nye family day..macam2 acara ade..siap ade karaoke lagi
Post a Comment