CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 4, 2008

Day 2- Holidays at Swiss Garden Resorts, Lumut


Hari ke-2 kami di sana.. semua di kehendaki bangun awal pagi bersiap sedia utk berentap. Pagi nie kami semua di arah utk memakai baju t berwarna oren.Baju dan topi di sponsor ok. Kali nie semua org aku bawa turun ke padang..dgn maid sekali aku hangkut..hehehehe..bukan apa senang utk aku kawalkan Trisyia dan Sara ialah aku n hubby participate dlm telematch utk group masing-masing. Camna nak jaga anak kan..Aku group hijau and hubby group kuning. Bila masing-masing dah siap breakfast..perut pun dah kenyang..terus kami turun ke padang di tepi laut...Sblm start game kami photo shoot dulu satu family..:)

Telematch utk kanak-kanak dimulakan dulu. 1st game adalah aktiviti utk Trisyia. Apalagi kutip gula-gula seberapa byk yang mampu lah. Bila mengenangkan aktiviti nie..aku teringat anak aku..yang sungguh baik hati..dia bleh kutip gula-gula dan letak dlm beg kwn-kwn dia..bukan utk dia...:) Iskhhhh..Trisyia..Trisyia...

masa nie parent & anak-anak tgh sibuk bersedia menunggu bunyi wisel

Nie kanak-kanak dah mula serbu..:)

Pelbagai acara utk kanak-kanak yang menarik di sediakan..semua aktiviti di bahagikan mengikut usia kanak-kanak.. Game nie yang aku paling suka..parent di kehendaki mengayakan anak masing-masing dlm 1minit..bukan di lakukan setempat..kena lari dr tempat ke tempat yang lain...hehehehe..kiut jer aku tgk mereka semua nie digayakan macam pak lebai..Setelah jam tamat ini hasil nyer.

cute tak kanak-kanak nie setelah di gayakan oleh parent masing-masing hehehehehe

Game yang ini pun cute juga..kanak-kanak kena pakai baju kotak nie sambil mengambil air dr dlm baldi, berlari dan mengisi air dlm botol menggunakan sponge..:) yang kelakar nyer bila budak-budak berlari menggunakan kotak..ada gaya jln mcm robot..ada yang terjatuh..hehehehe

Setelah game kanak-kanak habis..tiba lah telematch utk org dewasa. Ada 4 game yang kami dikehendaki berentap.We all really had fun with all the games.

hubby ku berkayak..

aku dan office mates yang takut berkayak tp tetap nak pose k!

Telematch was end around 12.30p.m. Semua dah kelaparan..setelah selesai berkayak kami semua menuju ke meja makan utk lunch. After that kami balik bilik dulu..we all bersihkan diri..solat dulu..lepas tu ptg around 3.00ptg ada aktiviti lagi..iaitu Aktiviti Fun Fair! Masa nie aku n hubby jer turun coz trisyia dah tido keletihan agak nyer...aku pun tak shoot any photos coz everybody was busy playing funfair..masing-masing nak berebut bawa balik goodies..mcm shower gel,milo, crakers, toothpaste, can drinks, glo, tissues ant etc. Byk juga lah aku n hubby dpt bawa balik :). After semua goodies dah habis..funfair pun tamat. Lepas tu ada aktiviti volley ball plak..aku pun tak join sebb dah letih..hubby jer yang join main volley ball. Aku balik bilik rehat jap..and prepare for Lucky Draw Dinner pada mlm hari..:) Nak tahu aku dpt apa for lucky draw..tunggu...!!!!

10 comments:

Jue ~ mama DnD said...

ika...lama x jumper..jumper pun masa beday hardy hrtu..tu pun x sempat borakkan..
bestkan g family day camni..had fun... hilang stress kerja...

Sham Ummi Echa said...

besnya korang g family day kt lumut..kitorang ni melopong jer nengok..hahhaha..

re : ko try ler mkn kt wendy's tu..sdp giler tau.. aku rasa wendy lg bes dr burger king, mcd segala.. aku paling suker burger dia.. tp ko tgh diet kan..sesuai ker nk mkn menda2 nih..hhehehhe

Hirda Ibrahim said...

bestnya ada lucky draw dinner lagi.. x sabaq nk tau ni.

re: selama ni aku dok pi xmas party kat spore, melayu ada 2-3 org. semua x minum. tgk2 this time kat KL, ya rabbi, sakan melayu2 kita ni minum. buat malu kat bangsa asing je. busuk lak tu...eiii...
konon cam moden sgt aa tu. purlisssssss....
mintak simpang le keturunan kita camtu kan ikka?

As@Aza said...

bestnyeeerrr ikka....macam-macam aktiviti ader....goodies pun banyak dapat yeerr??? :D ini private company kan ikka??? private banyak duit...boleh spend habis-habisan ;)

Mimi said...

meriah nyer ada mcm2 xtvt..ramai gak ye staff MPOC..mmg enjoy la tgk pics korang semua kt sana...ofis aku xdenyer nk buat family day camni...asik balik hari je..kedekut..kui kui kui

mrs khairul said...

wow sonoknya p family day aka cuti2 mesia..ni kira 1st vacation sarah la yek..hehehe..

ika cmne raya kt klante?? ahaks....aku dok umah jek..ujan spanjg hari..

eija28 said...

ikka bestnyer family day MPOC...SWISS GARDEN LUMUT?????
meriah betul eija tgk pelbagai aktiviti...kelakor tgk pic bdk2 " berpelekat ituww!!!!

Puan Iza said...

Hai ikka....
bestnya ada family day.....sumer nampak oren lah hehehehe...cam cantik jer bila dah sumer pakai baju yg sama....

**masa besday afiq-ila ari tu ada gak tgk ikka nie.tapi x sempat nak borak2 la....

ILA said...

huhu meriahnyer family day ni...

♫♪Cik Puan Mimi ♫♪ said...

bestnya family day.. kat tepi pantai lak tu.. memang syok...

betul tu ikka, kalau nak participate dalam benda2 macam ni, kena la ada maid untuk jaga anak.. selalu macam mimi ni mengalah jer.. kalau sorang masuk game, sorang lagi kena jaga anak.. hehehe

kelakar dengar trisya letak gula2 dalam beg kawan2 dia.. mesti dia tak faham lagi game tu.. farhan pernah jugak masuk game kutip gula2 tu, tapi dia kalah sebab yagn masuk semua budak besar.. dia sorang jer budak kecik.. hehehe, tapi mimi tetap bangga sebab banyak jugak dia kutip gula2 masuk dalam baju