1. WAS YOUR FIRST PREGNANCY PLANNED?
Actually masa mula-mula tu memang plan. Plan nak enjoy hidup berdua dulu. Tapi…bila mengenangkan nasib Mama ku yang susah utk mengandung. 3 thn kahwin baru dpt kan aku..Aku takut plak pekara sebegitu jadi pada aku. Aku pun mencuba nasib untuk mengandung..tup..tup..tup.aku hanya sempat kosong selama sebulan. Bulan ke-2 aku pun telah mengandung..:)
2. WHAT WAS YOUR SECOND CHOICE NAME FOR YOUR OPPOSITE GENDER NAME?
Muhammad Rayyan Danish
3. WHAT WERE YOUR REACTIONS?
Of courselah aku dan hubby happy sbb 1st cucu for both of our family.
4. HOW OLD WERE YOU?
My age masa tu was 26 years old.
5. HOW DID YOU FIND OUT YOU WERE PREGNANT?
Aku jenis setiap bulan pasti datang period. Tak pernah miss. Jadi pada bulan tu aku dah lewat seminggu..jadi aku pun dgn berasa harus utk membeli pregnancy test..1st time beli tu rasa kaku sangat..hehehehe..Pagi tu..bila aku bangun dr tido..terus aku check..then positive..keluar 2 line..aku pun menjerit terus panggil hubby aku..Hubby aku dr katil terus melonjak happy!!!
6. WHO DID YOU TELL FIRST?
Mestilah hubby...
7. DID YOU WANT TO FIND OUT THE SEX?
Masa tu berserah je..tp bila scan tu..doc Tanya.nak lihat tak gender..gatal gak nak tahu
8. DUE DATE?
18 Mei 2006 masa tu excited sangat….kalau keluar date nie sbb same birthday date dgn mak tiri aku.
9. DID YOU HAVE MORNING SICKNESS?
Ohhhh..aku alami morning sickness yang teruk!!! Muntah, loya, pening, mabuk .satu package lengkap! Paling teruk aku tak boleh minum apa-apa air..minum jer muntah..sampai masuk ward kena drip 9 botol air okay!!!
10. WHAT DID YOU CRAVE?
Oh!!! Ayam panggang NANDOS!!!!
11. WHAT WAS YOUR FIRST CHILD'S SEX?
It is a GIRL!!!!
12. HOW MANY POUNDS DID YOU GAIN THROUGHOUT THE PREGNANCY?
Pergh!!! Berat badan ku naik 22kg ok!!!
13. DID YOU HAVE ANY COMPLICATIONS DURING YOUR PREGNANCY?
Alhamdullilah aku sihat!!!
14. WHERE DID YOU GIVE BIRTH?
Darul Ehsan Medical Centre, Shah Alam
15. HOW MANY HOURS WERE YOU IN LABOR?
Aku in labor for the 1st time for 4 hours jer…
16. WHO DROVE YOU TO THE HOSPITAL?
Hubby lah...pagi tu siap gie breakfast dulu kat kedai Mamak..hehehehe
17. WHO WATCHED YOU GIVE BIRTH?
Hubby ajer yang allowed masul labor room..jadi hubby jer lah yang teman.
18. WAS IT NATURAL OR C-SECTION?
NATURAL
19. DID YOU TAKE MEDICINE TO EASE THE PAIN?
Dalam labour room aku gunakan gas estonok tu..and pain killer cucuk kat bontot tu jer..
20. HOW MUCH DID YOUR CHILD WEIGH?
Oh anak aku keluar 2.8kg Tomei jer
21. WHEN WAS YOUR CHILD ACTUALLY BORN ?
Actual date yang keluar tengok dunia was on th 22 May pada pukul 1.35tgh
22. WHAT DID YOU NAME HIM/HER?
Nur Aaina Batrisyia
23. HOW OLD IS YOUR FIRST BORN TODAY?
2 years 9 months
24. WOULD YOU DO IT AGAIN?
Mestilah..dah ada anak 2 org...hehehe.no. 3 on the way!!!
Daku nak bagi homework ni kat sesiapa yang membaca blog ku ini sbb rasa nyer dah ramai yang kena buat tagged nie





11 comments:
tu dia, masa baru kawin planning nak enjoy tu kan. tup tup sekarang dah nak masuk no. 3 plak.. rezeki tu ikka..
oo kita serupa, dapat gas estonok, tapi rasanya macam tak membantu apa2 pun sebab still rasa sakit cam nak patah pinggang tu..
hehehe..al-hamdulillah ko jenis senang bsalin.. klu kena cam aku??? huhu..
jeles tau ko dah nak msk 3 anak..
aku pun sedut gas itu..tp xde kesan pun.. huh..letih je nyedutnya
aku x guna gas tu coz kakak aku bagitau kalu guna gas tu will drowsy pulak & muntah...
wahh rayyan..i likeee... so no 3 ni kalu BOY..rayyan le ek?
kiranya trisha dh overdue la ni?
tapi tetap <3kg. doc bagitau kalu hardy kuar cun2 40 weeks. dia maybe 4kg...uihhh pengsan!!
re: uihh betui ikka, tekak aku berlagak sungguh time preggy, kejap2 TGIF, kejap2 Roadhouse Grill, pastu buffet hotel. laki aku layan le kan, 1st time preggy. tgk yg 2nd pulak. nk layan ke x? huhuhu
aku mmg lngsung xde plan nk enjoy2 dlu..mklum ler da tua baru nk kawin kan..kalo nk enjoy..umur brp lak aku nk beranak nnti..
ko bruntung sbb senang nk brsalin..aku bila tingat saat nk deliver tu..cam serik jer nk peknen lg...
wahhh..rayyan tu pon antara nama peberet aku tau... tp hubby x mnt la plak...
Seronok la dengar ceta orang senang dan cepat preggy lepas kawin..rezeki dari Allah..
Sedap nama Rayyan..moga2 pasni Ikka dapat bb Rayyan..ameen..
Ikka ang punya lebih kurang aku... cam senang jer sumer... hmm dah nak masuk no 3 ya ang ni... heheheh
Anak Ikka pun lahir sedang2 elok jer ngan Adriana... heheheh... x berat sgt
pergh...6 botol air tu....pelik plak kan ikka jenis takleh masuk air....lagi satu yg lieya terkejuk naik 22kg tuuuu....pergh...betul2 semangat time tu...tapi takpe, ikka jenis berdisplin kalo nak diet so takde hal la kalo naik byk pun.....
suker ar name future baby boy tuh
**eh silap...aku nak taip 9 botol air....he he he he...ampun kan patik!!
ikka!! samalah blanket trisya tuh...heheh (dh tentulah sama hosp kan)
trisya lahir 2.8kg tapi gamba dia nmpk semangat lah..rambut lebat sokmo u...
ikka niza pun sama tau midwife sohs edut gas tuh..aku bantai asik sedut jek coz dh xtahan sgt sakit..tp aku rs makin sakit adalh..unless amik epidural br lah xsakit kot..agaknya lah..
ikka mudanyeerrr dah dapat baby...syokkan jadi ibu muda ni...esok2 anak dah besar...mama boleh jadi macam kawan :)
Teruk gak kan ikka masa 1st peknen...siap kena warded lagi...sampai 9 botol air tu....
Post a Comment