Yesterday..aku sungguh rasa terharu dengan Trisyia. Cerita dia begini...lepas aku balik dr kerja..sampai rumah berehat sekejap, aku tengok Trisyia sibuk melukis@ pun menulis. Tapi masa tu yang aku nampak semua mcm cakar ayam jer. Garis sana..garis sini.bintik sana..bintik sini. Aku pun terus masuk bilik air dan mandi. Tup..tup.tup..keluar dr bilik air Trisyia pun menyapa aku..
Tcha: Mama! Mama! Mama wash ek.. Mama dah wangi ek..(sbb aku selalu ckp mama bucuklah
mama nak wash dulu lah)
Aku: Erm..mama dah wangi..
Tcha: Mama tengok nie..Tcha lukis Ayah..same tak?
Aku: Tcha lukis nie..betul nie Tcha lukis nie..(Dengan nada terkejut nyer mcm tak caya sbb mmg
lengkap tak mcm cakar ayam.)
Tcha: Yerlah Tcha lukis..nie muka ayah, nie mata ayah, nie mulut ayah, nie hidung ayah, nie
rambut ayah,nie tangan ayah dan nie kaki ayah.
Aku: Terus aku peluk n cium dahi dia..(nak menangis pun ada sbb hati touching) to me..for a 2
years + kid dpt melukis dgn imaginasi begini.Bg aku anak aku mmg bijak..she is aware
dgn dunia sekeliling dia. I love yoouuuuu so much Trisyia..Muaaaaaahhhh!!!!
Lepas tu..bila ayah dia pulang dr kerja aku pun tunjuk pada hubby aku..Hubby aku pun terkejut. So suprise dgn dia. Nie yang tak sabar nak hantar Trisyia pergi kindergarten.
Wednesday, November 19, 2008
Trisyia 1st Drawing
Subscribe to:
Post Comments (Atom)





5 comments:
fuyooo tcha dah pandai lukis gambar ayah.. cuba lukis gambar mama lak..keh..keh..kuat tul imaginasi dia ni..tcha dah free diapers ke emma??
Tcha blum fully free diapers lagi Kak Iena. Cuma di rumah jer dia dah free diapers..tp di mlm hari dgn gie outing still on diapers..sbb kadang-kadang terlepas juga...hehehehe..
ikka pun dh ada blog?
nanti hirda link kat blog hirda k?
yeay!! bagus aa tcha. memang dh besaq & cerdik anak2 kita kan ikka?
betui ikka,
rasa nk nangis je bila tgk achievements anak2 kan?
wah ticha dah pandai drawing erk...tepuk..tepuk..tepuk...utk ticha...rasa terharu jerk kan ikka bila tgk ank dah pandai lukis...ada pembaharuan tu...
mmg bijak la tisya..dah pandai lukis..
Post a Comment